20آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه
ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

تصور ما از علم در بسياري از موارد اشتباه و در بسياري از موارد ناقص است. شبه علم در غياب آگاهي علمي رشد مي‌كند و جامعه‌اي كه براي پيشرفتش نيازمند علم و فناوري حاصل از آن است را چنان مسموم مي‌كند كه ديگر امكان تشخيص سره از ناسره ممكن نمي‌شود. هنوز رسانه‌هاي عمومي در برابر پديده‌هاي علمي و فني موضع‌گيري درستي ندارند و گاه به جاي معرفي فناوري‌هاي نوين و بررسي آن و يا بررسي و نظارت بر روندهاي علمي دست به ترويج ترس از فناوري مي‌زنند.

علوم پايه و رياضيات بيش از همه شاخه‌هاي ديگر در معرض بي‌توجهي هستند.

اگر رياضيات و علوم پايه در جامعه‌اي جدي گرفته نشود و در برابر آن مقاومت ايجاد شود ديگر نمي‌توان انتظار رشد علمي چشمگيري براي آن جامعه داشت. هنوز نام رياضيات براي بسياري هراس‌آور است.

در چنين شرايطي بهانه‌اي مانند روز جهاني‌علم درخدمت صلح و توسعه فرصت بي‌نظيري است كه توجه عمومي را به علم واقعي و زيبايي‌ها و جذابيت‌هاي آن جذب ‌كند. اما اگر شما در رده كساني هستيد كه دستي از دور يا نزديك بر آتش علم و فناوري داريد آيا مي‌توانيد قدمي براي كمك به رشد آگاهي علمي و دوستي با علم برداريد؟

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 6:15 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم